- GolemRPG http://www.golem.pun.pl/index.php - Mechanika http://www.golem.pun.pl/viewforum.php?id=11 - Taktyka http://www.golem.pun.pl/viewtopic.php?id=104 |
SolFar - 2008-10-05 20:28:38 |
Hej, znalałem to dzisiaj na dysku i nie mam pewności, czy jest sens opisywac to dalej. To chyba jeden z starych pomysłów o którym zapomniełem (nie mam pewności). Pierwsze dwa działy wyjaśniją o co chodzi, wiec: |
Kwad_rat - 2008-10-23 14:53:40 |
Jestem zdecydowanie na TAK. W większości RPG, walka przypomina ostrzeliwanie się na ślepo paru ludzi, którzy o prawdziwej walce nie mają pojęcia. Jeżeli dobrze to rozegrać, to można stworzyć z tego moduł, który nie będzie obowiązkową częścią rozgrywki. Przecież RPG nie polega na walce, ale jednak czynność ta stanowi rdzeń wielu rozgrywek, dlatego powinniśmy się postarać by była maksymalnie ciekawa, a jednocześnie nieobowiązkowa. |
SolFar - 2008-10-25 16:56:58 |
Okej, inni? Niemst, bo nie gadaliśmy o tym na gg? |
Niemst - 2008-10-26 00:16:45 |
Tak, o ile zdajesz sobie sprawę, że do dodatkowa praca a nie wykańczanie / doszlifowywanie systemu. |
Doktor - 2008-11-14 19:58:37 |
Pomysł z punktami taktycznymi jest bardzo dobry. Naszła mnie myśl o morale wojska. Nie w sensie "niezdany test morale = utrudnienie innych testów", a wskaźnik |
SolFar - 2008-11-14 23:43:51 |
Odsyłam do mechniki :P Takie coś istnieje w grze: obrażenia szokowe. |
Doktor - 2008-11-15 15:47:31 |
Obrażenia szokowe odnoszą się do wysiłku i są powiązane z obrażeniami fizycznymi. Morale to duch zespołu. Nie chodzi w nim o chwilowe zmęczenie, a wolę walki. Kiedy npc się męczy, lub dostaje solidnego kuksańca, to otrzymuje obrażenia szokowe. Jeśli zostaje odcięty od zapasów żywności, artyleria uderza w jego pozycje cały czas, a dowództwo nie odpowiada na komunikaty radiowe, to uszkodzeniu ulega morale. |
SolFar - 2008-11-15 16:10:47 |
Imho nie doczytałeś ;) Obrażenia szokowe, są gerealnie odwzorowaniem wszelkich obrażeń jakie moga wystąpić w grze i nie są obrażeniami fizycznymi. Podane przez Ciebie przykłady teoretycznie też należą do obrażeń szokowych (teoretycznie, bo przyznawanie obrażeń za rzeczy niezależne od graczy może i jest realistyczne, ale z dobrą zabawą to nie ma wiele wspólnego). |
Doktor - 2008-11-17 18:35:23 |
Jak uważasz. Choć nie napisałem że szokowe są obrażeniami fizycznymi, a jedynie, że są z nimi powiązane. Jeśli jednak mamy grupę cywilów w schronie podczas szturmu wroga, i otrzymują obrażenia szokowe za presję, to wg podręcznika po przekroczeniu limitu, wszyscy mdleją (po nieudanym rzucie oczywiście). A powinni zrobić coś zupełnie innego (panikować, chwycić za broń i wyjść na zewnątrz, popełnić samobójstwo, paść na ziemię i płakać). A jeśli żołnierze widzą okrucieństwo i bezwzględność dowódców. Kłamstwa o walce w dobrej wierze i niesieniu pokoju wychodzą na jaw, a ludzie zostają wysłani na najgorszy odcinek frontu. To mam rozumieć, że dostają obrażenia szokowe? Sam pisałeś o Sun Tzu w tabelce przy obrażeniach. Na razie, to sprowadza się ono jedynie do nieprzemęczania postaci. |
SolFar - 2008-11-21 19:58:57 |
Zapis o mdleniu powinien być poprawiony na: lub wykonują analogiczną rzecz która wyłącza ich z walki, taką która odwzorozuję daną sytuację. |
Doktor - 2008-11-21 22:40:08 |
[...rzecz tyczy się raczej przeciwników] |
SolFar - 2008-11-24 09:27:46 |
Taki pasek byłby mnożeniem bytów. Przeciwnycy mają obrażenia szokowe i przewagę wynikającą z dowodzenia. |