- GolemRPG http://www.golem.pun.pl/index.php - Ilustracje http://www.golem.pun.pl/viewforum.php?id=12 - Okładka http://www.golem.pun.pl/viewtopic.php?id=56 |
SolFar - 2008-07-17 00:30:45 |
Spać coś nie moge, więc chwilke pomęcze się i posiedze nad golemem ;) |
Niemst - 2008-07-17 20:51:05 |
To ja zaproponuje: |
SolFar - 2008-07-17 23:14:52 |
Pomysł z nadaniem postaci kolorów, krwi, rdzy i samru jest ok :) |
Kwad_rat - 2008-07-18 21:48:04 |
Szczerze, to pomysł z postaciami, jakoś średnio mi się podoba. Wolał bym by okładka była dynamiczna. Albo by znajdowała się na niej jedna postać, z krajobrazem (ew. postać, białe tło, golem za postacią). A jeżeli okładka ma być prosta to może lepiej umieścić na niej jakiś przedmiot? Poza tym na okładce może znajdować się samo, dopowiednio przetworzone i pokolorowane logo (ala jakiś mechanizm). |
SolFar - 2008-07-18 22:10:32 |
Kurcze, Kr ma racje z d20 modern: http://www.turtleislandpa.com/images/d-20modern_big.jpg nasz pomysł może budzić skojarzenia, ale w sumie ciężko określić, czy to dobrze, czy żle. |
Kwad_rat - 2008-07-18 22:25:29 |
Okładka D20 Modern mi się nie podobała. Dlatego dość sceptycznie podszedłem do tego pomysłu. Jestem przeciw pomysłowi z postaciami. Mogę popracować nad czymś innym. |
Doktor - 2008-07-18 22:59:33 |
A może jednak postać. Ściana (lub nawet bez)i żołnierz o nią oparty. Pół siedzi, pół leży. Nogi wyciągnięte do przodu, głowa spuszczona, jedną ręką trzyma się za brzuch, drugą dzierży karabin. Na ścianie (lub bezpośrednio na białym tle), tuż nad żołnierzem, smuga krwi, która ciągnie się w dół, znacząc tor po którym się osuwał. Wszystko czarno białe, tylko krew, jak to krew, czerwona. |
SolFar - 2008-07-19 19:18:31 |
Doc, tylko, że wiesz nie chcemy sugerować, że postacie graczy dostają po łbie cały czas w systemie ;) Pierwszy pomysł jest fajny, ale wymaga jakiegoś elementu "nadziei", że jednak mimo ciężkich ran i dostania w tyłek ta postać odniosłą zwycięstwo. Ewentualnie obok postaci, można dodać napisy w stylu: "Czy przetrwa, jego dalszy los jest w twoich rękach?!" |
Doktor - 2008-07-19 23:08:44 |
To może nie tyle trzymałby karabin, co po niego sięgał? Karabin odłożyć kawałek dalej, a on lekko przechylony w jego stronę, jedną ręką sięga po broń, ale mimo iż wyciągnął ją na całą długość, to nadal nie dosięga. Drugą dłonią trzyma się zaś za brzuch, by podczas działania, nie wypłynęło mu to i owo. |
SolFar - 2008-07-19 23:38:12 |
Fajny pomysł, Doc :) |
Doktor - 2008-07-20 01:34:54 |
Aj, aj! Sol, dobry produkt obroni się sam. Ja proponuję by gazeta, do której dołączy się golema, miała okładkę z laską. A gazetkę/książeczkę z golemem włożyć do środka :D |
SolFar - 2008-07-20 13:25:58 |
To prawda, ale lepiej w dzisiejszych czasach produkt nie powinien być tylko dobry, ale też dobrze sprzedany (stąd np pomysł wydania przez czasopismo). Jeśli są jakieś tanie chwyty, które można wykorzystać w stosunku do promocji golema... to pewnie je wykorzystamy ;)
Hahah :) Pamiętam, że w 100tynym numerze Świata Gier Komputerowych była mis nastolatek na okładce (niestety nie wyszło tak fajnie jak brzmi) :P
Może, ale wydawnictwo, które wyda naszą gre bardziej będzie interesować ile osób sięgneło po nią, niż ile osób rzeczywiście gra, a nie ogląda obrazki. I w ten sposób niestety musimy patrzeć na to zagadnienie. |
Doktor - 2008-07-20 13:50:20 |
Wszytko według Twojego uznania. Jeśli chcesz przekonać wydawców, to proszę bardzo. Stwierdzę jednak, że to reklama dźwignią handlu, a nie laseczki na okładkach (nie dotyczy Playboy'a itp.). Dlatego raczej postaw na promocję w sieci. No i jeśli już w jakieś gazecie zechcą wydać, to fajnie by było, jakby zaczęli zapowiadać na trzy-cztery numery wprzód, a nie jako krótką notkę "co będzie w następnym numerze". Z resztą... Oni już sobie poradzą :D |
SolFar - 2008-07-20 14:15:35 |
Jasne, nie ma co uprzedzać faktów, to wydawca w głównej mierze będzie o tym decydował :)
Mało wodziarzy znasz :D |
Farvus - 2008-08-07 14:17:43 |
Ciekawe pomysły. |
Kwad_rat - 2008-08-20 00:38:48 |
Sam wolał bym jednak jakąś scenkę, z większą ilością postaci. Okładka o jakiej mówił Dok sprawdziła by się idealnie w czerni i bieli, bądź w delikatnej, wyblakłej akwareli. |
SolFar - 2008-08-21 17:34:51 |
Hmm, może. Chociaż ja bym wolał, z wymienionych wcześniej względów babkę. Wpisanie loga w smugę krwi, wydaje się fajnym pomysłem o ile będzie ono dostatecznie widoczne. W ten sposób jednak ucieka nam podtytuł "Krew, Rdza i Smar". |
Kwad_rat - 2008-08-21 17:57:07 |
Moim zdaniem co za dużo to nie zdrowo. Czasami podtytuły jedynie psują wygląd loga i nie dają nic w zamian. Moim zdaniem samo słowo GOLEM jest już wystarczająco mocne. Poza tym zawsze można gdzieś nad całym obrazkiem, dosłownie na rancie strony dodać pasek, który będzie tłumaczył, co i jak (a oczami wyobraźni widzę, że bardzo ładnie wygląda to bardzo ładnie w twardej oprawie ;) ) |
SolFar - 2008-08-24 18:09:47 |
Hejka, |
Kwad_rat - 2008-08-25 20:11:24 |
Jak na razie nie ma. Na przeszkodzie stanął wyjazd wyjazd do Pragi, który się ostatecznie nie odbył (brzydka pogoda). Ja jako "człowiek, zawsze dobrze przygotowany" miałem robić za przewodnika i zabrałem się za studiowanie stosownej książeczki o mieście. Ale nie martwcie się, kupiłem już sobie farbki (cholernie drogie akwarelki) i zaczynam pracować. |
SolFar - 2008-08-26 19:19:07 |
Będziesz kolorował farbkami? Szpan, Kr :) |
Kwad_rat - 2008-08-28 18:08:18 |
Chyba zrobię dwie wersje okładki. Jak na razie zrobiłem jedną w około 30%. Zobaczymy co z tego wyjdzie. |
SolFar - 2008-08-28 18:22:15 |
Dwie? Tzn dwie całkiem rózne ilustracje, czy dwa różne wykonania tego samego pomysłu? |
Kwad_rat - 2008-08-28 18:34:25 |
Ilustracje będą diw, ale bazują na podobnym pomyśle. Wykonanie i kont widzenia będą inne. |
SolFar - 2008-08-28 19:00:16 |
Ok, rozumiem. Dzięki za info :) |
Kwad_rat - 2008-09-05 19:35:57 |
A oto jak wygląda work in progress... |
Niemst - 2008-09-05 19:58:21 |
Gościówka cool. Niestety napis Golem juz gorzej. Pomysł by był z boku i koło zebate na G - na plus, ale reszta troche zbyt ... cudaczna / mangowa... szczególnie literka M. |
SolFar - 2008-09-05 20:03:46 |
A to mnie zdziwiłeś Nimest. Imho napis fajnie wpisuje się w stylistykę takiego pseudo grafiiti, a "cudacznosc" pasuje do nietypowego systemu sci-fi z magią. Cociaż zgadzam się, że M wydaje się nieco na siłę, ale to już będzie można komputerowo wyretuszowac. |
Kwad_rat - 2008-09-05 20:11:51 |
A ile to ręcznie przerobić (wbrew pozorom łatwiej). Z "m" właściwie najlepiej jedną rzecz usunąć, to nibyoczko, które jest przesadą. Poza tym, zastanawia mnie, jak napis może być mangowy? Żadnych japońskich krzaczków tu nie ma. Już prędzej bym powiedział, że trochę zbyt bardzo przypomina graffiti (co zauważył SolFar). |
SolFar - 2008-09-07 00:48:33 |
Przypominanie grafiti jest akurat na +. Buduje jakiś specyficzny klimat (Byle, żeby w przesade nie isc). Napis może byc mangowy przez specyficzną dla krzaczkokich tendencje do stosowania grubych czcionek z dodatkami (np zawijasami). Nie jest tyle mangowy, co kojarzy się z mangą ;) |
Kwad_rat - 2008-09-10 14:46:53 |
Jak na razie daję obrazek bez ostatecznej korekty. Poskładałem go w GIMPie i trochę popracowałem nad kolorkami dostępnymi filtrami. Odwzorowanie barw wciąż nie jest dobre i muszę zlikwidować pociągnięcia pędzla, które są zbyt dobrze widoczne. Masa roboty... |
SolFar - 2008-09-10 16:07:42 |
Okej, moje uwagi :) |
Kwad_rat - 2008-09-10 17:19:59 |
Większość problemów o których mówisz sol wynika właśnie z potrzebą usunięcia śladów pędzla i popracowania odwzorowania kolorów (skaner niestety nie do końca sobie z tym poradził, także przez to, że karta jest większa niż obszar skanowania (ponad 2x). Myślę, że jak trochę pobawię się w programie graficznym to wygładzę trochę ten obrazek. O wiele większe problemy miałem z tym obrazkiem: http://kwad-rat.deviantart.com/art/Byrpheros-91586469 , który też musiał przejść proces radykalnego wygładzania. Papier niestety idealny nie jest i może obrazek wygląda dobrze w rzeczywistości, to już po zeskanowaniu parę rzeczy się psuje. |
SolFar - 2008-09-10 18:09:38 |
Hmm, ale ty to obrabiasz w takiej rozdzielczości, żeby potem było gotowe do druku? |
Kwad_rat - 2008-09-10 18:48:57 |
obrabiam w dużej rozdziałce, nie wiem jaka ma być ta do druku. Pracuje na obrazku w rozdzielczości 4214x5488. |
SolFar - 2008-09-10 19:32:14 |
A to ok :) Po prsotu chciałem się upewnic, żeby potem nie trzeba było dwa razy tego samego robic :) |
Kwad_rat - 2008-09-10 22:09:40 |
Dokonałem wstępnej obróbki twarzy. zastanawiam się, czy nie zmniejszyć jednak oczu. Nie bawiłem się jeszcze kolorkami, ani kontrastem (we wcześniejszej wersji coś tam próbowałem). |
SolFar - 2008-09-10 22:21:35 |
Super, kr :) Z oczami poczekajmy może na Niemsta, on jest bardziej czuły na "za duże oczy" ;) |
Kwad_rat - 2008-09-10 23:25:59 |
Na próbę zmniejszyłem trochę oczy... |
SolFar - 2008-09-10 23:37:29 |
Hmm, nie wiem. Poczekamy na zdanie Niemsta. |
Kwad_rat - 2008-09-11 16:55:24 |
Przemodelowałem facjatę. Zmieniłem oczy i trochę zmieniłem fryzurę. |
SolFar - 2008-09-11 17:08:48 |
Teraz postac wydaje się bardziej grożna, wiec chyba jest lepiej. I widac jedno oko co dodaje nieco realizmu. |
Kwad_rat - 2008-09-11 17:37:50 |
Zastanawiam się nad zbroją, czy ma być matowa i chropowata, czy może błyszcząca... Sam obstawiał bym tą pierwszą opcję. |
SolFar - 2008-09-11 18:25:13 |
Tak jak jest teraz, jest ok :) |
Kwad_rat - 2008-09-11 22:04:17 |
Obecna wersja obrazka: |
SolFar - 2008-09-12 18:50:56 |
Niewygładzona krew jest zdecydowanie realistycznijesza i wygląda jakby naprawdę była na scianie (a sol miał niedawno okazje zobaczyc rzobryzganą krew na scianie :P nie, nie z takich powodów co myślicie ;) ). Wygląda też chyba ciekawiej, mniej komputerowo i w efekcie orginalniej. |
Kwad_rat - 2008-09-12 19:25:19 |
Wersja ostateczna, jak na razie. |
SolFar - 2008-09-12 19:50:48 |
Super :) Na dniach pewnie zrobie wektorki logotypu. |
Kwad_rat - 2008-09-15 12:04:42 |
http://img155.imageshack.us/my.php?image=a6st3.jpg - stara wersja |
SolFar - 2008-09-15 16:12:39 |
Nowa wersja sugeruje jakiś wyższy stopień naszej bohaterki, ale to chyba dobrze :) Wygląda zacnie :) Nie dorabiałbym jednak już więcej żadnych dodatkowych elementów, bo ilustracja zacznie wpadac w w40k. |
Kwad_rat - 2008-09-15 16:17:46 |
Już teraz zalatuje trochę W40K, ale wolałem żeby obrazek miał jednak trochę więcej szczegółów/ Jak na razie jestem zadowolony i chyba zostawię go w tej postaci (mam już 400MB różnych wersji tej ilustracji XD ). |
SolFar - 2008-09-15 16:35:15 |
Ubranie jest niebieskie, ergo widac :P |
Kwad_rat - 2008-09-15 16:42:11 |
Hehe... Ja starałem się porzemycić jakieś ślimaczki, czy feniksa na pasku. |
SolFar - 2008-09-15 16:52:03 |
A popatrz, nie zauważyłem tegofeniksa wcześniej na klamrze :) Mi się kojarzy z fedracją, wiec jest ok. Nie mamy jeszcze odniesienie do innych ilustracji z federacją, wiec tą narazie możemy uznac za wzorcową. |
Doktor - 2008-09-15 21:33:01 |
Ilustracja jest cudowna. A jak porównałem to co było na początku z wersją finalną, to przeżyłem szok.
Eeee tam. Nie ma nawet żadnej latającej czaszki. |
SolFar - 2008-09-16 04:21:12 |
I faceta w przepakowanej zbroi, ani żadnych archiwaliów do niej przypiętych ;) |