- GolemRPG http://www.golem.pun.pl/index.php - Konkurs TP http://www.golem.pun.pl/viewforum.php?id=15 - Sratataa... http://www.golem.pun.pl/viewtopic.php?id=87 |
SolFar - 2008-09-09 03:19:27 |
Telekomunikacja ogłosiła parę dni temu konkurs na fabułę gry RPG http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/int … 03/676796/ |
Kwad_rat - 2008-09-09 22:42:03 |
Sam zastanawiałem się, czy w jakimś konkursie tego typu nie wsiąść udziału. Miałem nawet pomysł na grę, która toczyłaby się całkowicie podziemiom, w kopalniach zamienionych w więzienie. Problem polega na tym, że musiałbym skoncentrować się na tym jednym projekcie. |
SolFar - 2008-09-09 23:35:12 |
No ty Kr rzeczywiście masz na głowie sporo: ilustracje do golema, strona www, komiks, 2 komiks ;) |
Doktor - 2008-09-10 12:31:09 |
Też wziąłbym udział. Po coś się te osiem lat mistrzowało :) Nie wiecie może czy TP będzie chciało potem wydać tego RPG'a? Bo nagrody sugerują, że będą chcieli. |
SolFar - 2008-09-10 13:11:59 |
Przeczytaj regulamin :P Chcą. |
Doktor - 2008-09-10 13:53:35 |
Czy tylko mnie na tą wieść biorą chwilowe napady śmiechu? |
SolFar - 2008-09-10 14:26:28 |
Hmm, czemu? Telekomunikacja przez ostatnie parę lat przeszła ostrą zmianę, widac chcą zainwestowac w cos nowego. |
Doktor - 2008-09-10 20:56:31 |
Jakoś mi się nie łączy TP i Gry. Ale nie będę krytykował skoro chcę wziąć udział. Ciekawe tylko czy przed menu głównym będzie szła wstawka z polskimi piłkarzami :] |
SolFar - 2008-09-10 21:05:38 |
Wiesz oni pewnie inweestują w jakąś podfirmę. Zresztą nie zdziwie się jeśli się okaże, że chodzi o grę na komókę. |
Doktor - 2008-09-19 22:39:57 |
Może tworzą własne studio, wykupując kilka pomniejszych firm.
Nie wiem jakie wasze doświadczenie z konsolami, ale radzę się nimi troszkę zainteresować ;) |
SolFar - 2008-09-19 22:45:14 |
Ja skonczyłem swoją edukację na snes ;) Aj w ogóle coś mi ciężko się zebrac do pracy nad konkursem. Jakoś nie moge się przekonac się do tego, czy moje pomysły są dobre. |
Doktor - 2008-09-19 22:56:59 |
Wyobrażaj sobie że grasz w grę z Twoim scenariuszem. Robiąc to sprawdzisz czy te elementy w grze są fajne, czy fabuła ciekawa itd.
Możesz wziąć przykład z gierek BioWare'u. Chodzi mi głównie o Jade Empire i Mass Effect (z tą drugą powinieneś sie zapoznać ze względu na Golema). Pierwotnie były robione na konsole, ale jeszcze w fazach produkcji zdecydowano wydać je na kompy. Nie da się zaprzeczyć, że mają konsolowy klimat :) |
SolFar - 2008-09-19 23:18:55 |
Ty i ja wiemy, że to tak nie działa. Gdyby tak było powstawałby same dobre fabularnie gry ;) Inna sprawa, że dobry scenariusz nie czyni wcale pomysł, a sposób jego przedstawienia.
Mass effcta troche znam, z powodu golema jak zauważyłeś, ale nie miałem okazji długo pograc. A konsolowy klimat to imho uproszczenia rozgrywki :P |
Doktor - 2008-09-20 00:32:48 |
Tak powstają gry które spełniają zamierzenia twórców (oprócz całkowitego podboju rynku gier). A tu masz taki zonk, że brak Ci sztabu ludzi, czasu na betatesty i kogoś kto mógłby wizualizować Twoje pomysły. Dlatego nie wybrzydzaj i uruchom wyobraźnię :P
Zgadzam się. Znaczna część cRPG'ów ma głównego bohatera z utratą pamięci który musi uratować świat lub część globu. Mimo to są przedstawiane w różnorodny sposób. Jeśli jednak nie będziesz wyobrażał sobie gry, to nie wymyślisz własnego ciekawego sposobu.
W cRPG'ach to fabuła jest raczej ważniejsza. Gameplay musi być ciekawy by graczy od gry nie odtrącało, ale fabuła motywuje ich do dalszej gry. To nie hack'n'slash. Fabuła najważniejsza.
Co przekłada się na szybkość rozgrywki, miodność i relaks dla gracza (chyba że mówimy o maniaku który dzień rozpoczyna i kończy z football menagerem). Problemem może być jednak zbyt niski poziom trudności, co w dzisiejszych czasach, kiedy większość graczy stanowią casual player's nie jest wadą dla wydawców. |
SolFar - 2008-09-20 02:06:03 |
Nie to absolutnie nieprawda. Z doświadczeń golemowych moce Ci powdziec (i niemst pewnie potwierdzi, jeśli tu zajrzy), że założenia twórcy, a ostateczny wynik to dwie różne rzeczy. Z tworzeniem jakichkolwiek większych projektów jest jak z życiem "chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zwykle". Jest zbyt dużo losowych zmiennych, które wpływają na ostateczny efekt. A inna sprawa, że my jako ludzie nie jesteśmy w stanie pracowac jak komputer, wiec efekt naszej pracy zależy od... w sumie do totalnego chaosu świata.
To już kwestia tego, kto jak pracuje. Pratchett powiedział kiedyś, że jego postacie zawsze wymkają mu się spok kontorli. Coś w tym jest ;)
E tam, nieprawda. Gdyby była najważniejsza rpgi byłyby przygodówkami.
To zależy czego oczekujemy od gry. Mnie uproszczenia drażnią w grach. Jeśli nie ma wyzwania to nie ma zabawy ;) |