GolemRPG

Krew, Rdza i Smar...


#1 2008-09-15 01:20:31

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Wprowadzenie do rpg

Na wstępie pragnę przypomnieć Niemstowi, że umawialiśmy się, że pomoże mi w tym, mimo permanentnego braku czasu. Poczuwaj się, wiec Niemst do odpowiadania w tym temacie, inaczej będę molestował Cię na gg

W Golemie musi, ale to musi znaleźć się rozdział poświęcony grą rpg jako takim. Około 5 do 10 stron wyjaśniających o co chodzi w grach rpg, jak się w nie gra, czy można to robić z koleżankami (i jak wtedy się zabezpieczać).

Szczerze powiedziawszy w moich podręcznikach tylko w d&d 3.0 znalazłem rozdział o tym czym są gry rpg nie ograniczający się do jednej strony, wiec raczej nie będziemy ściągać z innych systemów Pytanie co w takim wyjaśnieniu powinno się znaleźć. Imho całkiem sporo, jak ja to widze:

- Ogólne założenia gry: gracze + mg, co jest potrzebne, ile trwa sesja. Przy wyjaśnianiu najlepiej odwoływać się do gier komputerowych, planszowych. Warto też wspomnieć o możliwości grania przez internet (trzeba iść z duchem czasu, heh).

- Przygotowanie gry: Co to jest kampania, scenariusz, scena. Jak takie zmontować i jak się nie popłakać, jak gracze ją zepsują. Porównania do filmów, seriali, jak najbardziej wskazane.

- Kultura grania: Czyli jak grac żeby nie psuć zabawy koledze, o tym że warto rozmawiać o swoich oczekiwaniach względem gry (jak to w życiu) i jak nie przeginać pały w grach (typu rzucanie słoikami w graczy, wcale nie jest klimatyczne).

- Inne gry: Serio. Wymieniłbym jeśli starczy miejsca inne dostępne w Polsce gry i opisał je w 2 zdaniach. To całkowicie darmowe robienie sobie dobrego pr'u, które w żaden sposób nam nie szkodzi bo i tak w momencie czytania podręcznika klient już ma naszą grę. 

Nie wiem czy zamieszczać dział o plusach grania w gry rpg. W momencie kiedy ktoś już ma tą grę to o plusach, chyba już trochę wie

Czasem zamieszcza się też takie przykładowe „logi” z sesji. Chyba lepiej będzie wpleść fragmenty takich w tekst jako uzupełnienia tego o czym mówimy, niż dawać jeden długi, nudny przykład.

Edit:
W tekscie można wykorzystac pomysł maskotek. Poprawią przekaz, nie tyle ilustrując to czego nie da się opisac, a wzamcniajac siłę tekstu (np. zaznaczajac zasade nie bicia sie w trakcie gry )

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.chelpdesk.pun.pl www.grafamargo.pun.pl www.animalparty.pun.pl www.lechia1914.pun.pl www.cold-wars.pun.pl