GolemRPG

Krew, Rdza i Smar...


#1 2008-09-01 14:25:30

Kwad_rat

Moderator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 89
Punktów :   

Klimat i maskotka

zacząłem się ostatnio zastanawiać w jakim klimacie utrzymać rysunki do Golema. Przy okazji natrafiłem na gram.pl na broszurki reklamujące nowego Fallouta. Wszyscy, którzy grali w tego cRPG, pamiętają zapewne ludzika, który towarzyszył nam na karcie rozwoju postaci, a także reklamował grę. Cała gra utrzymana była w klimacie lat 50. Nawet te broszurki reklamowe były utrzymane, w pewnym łatwo rozpoznawalnym stylu, kojarzącym się z ulotkami z "Przysposobienia Obronnego".
Moim zdaniem coś w rodzaju maskotki powinien mieć też golem. Ludzika, którego można by maltretować, pokazywać na nim skutki działania broni, czy odpowiednich współczynników.

Offline

 

#2 2008-09-01 17:17:53

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Pipboy, mówiac fachowo Jego obecnosc w falloucie wynika z wspomnianej stylizacji na lata 50 (i na sci-fi widzianą oczyma ludzi z tamtych czasów), kiedy w ameryce popularne były filmiki instruktażowe na różne okazje.

Maskotka może byc fajnym pomysłem, bo pozwala na wykonanie wielu prostych ilustracji, któe jednak trzymają klimat. Ale z drugiej strony wykonanie jak to określiłeś "ludzia", może budzic mocne skojarzenia z falloutem na czym ni to nam zależy, czy specjalnie nam przeszkadza. Wszystko, więc by zależało od samego pomysłu na taką postac. Jeśli to ma by taki pipboy, tylko trchę innaczej to ja jestem na nie. Jeśli masz jakiś fajny pomysł na prostą postac wpsiującą się jakoś w uniwersum (zarówno pod względem jej wyglądu jak i tła fabularnego), to ok.

Offline

 

#3 2008-09-01 17:54:32

Kwad_rat

Moderator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 89
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Pipboy, mówiac fachowo

Jeżeli dobrze pamiętam to ten ludzik się tak nie nazywał. Taką nazwę posiadało urządzenie, które nosiliśmy przy sobie i które pokazywało statystyki postaci itp.

Raczej wolał bym unikać tego, by był to "pipboy". Mogła by być to nawet pewna archetypowa drużyna. Czy może jakiś potwór, a może nawet prosty android. W dodatku narysowany był by w zupełnie innym stylu. No i przede wszystkim nasza "maskotka", nie rozbiła by wszystkiego z niezmywalnym uśmiechem na twarzy XD .

Offline

 

#4 2008-09-01 17:59:04

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

No ok:

"The character who shows in images which illustrate all of the characteristics of the SPECIAL character system (Perks, Traits, Stats etc.) is often incorrectly called Pipboy (even in Fallout Tactics). His real name is Vault Boy."



No zobaczymy, co wymyślisz. Ja narazie średnio to widze, przez duże skojarzenia z falloutem (wszystko zależy od tego, jak to będzie wyglądac)

Offline

 

#5 2008-09-01 18:19:34

Kwad_rat

Moderator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 89
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Wszystko zależy co wybierzemy na reprezentanta systemu. Vault Boy był tak jakby postacią bohatera przedstawioną w zabawny sposób. Tutaj należało by zastosować coś innego i przede wszystkim nie kojarzącego się z klimatem lat 50.
Musi być to coś, co jasno określi stylistykę systemu. Jak już wspominałem, nie musi to być nawet jedna postać. Zawsze można stworzyć grupę stereotypowych postaci, których obecność będzie umilała czytanie podręcznika. Jeżeli podręcznik będzie pisany "jak przez naukowca", to zawsze może być to jakiś doktorek...
Nie wiem, czy nie jest na taki krok z wcześnie, ale chciałbym, by nie tylko zarówno tekst, jak i ilustracje wpisywały się w jeden wyraźny nurt.

Offline

 

#6 2008-09-01 22:34:17

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Nie wiem, czy nie jest na taki krok z wcześnie, ale chciałbym, by nie tylko zarówno tekst, jak i ilustracje wpisywały się w jeden wyraźny nurt.

Nie będzie. Postanowiliśmy kiedyś z niemstem, że w golemie obowiązuję tylko lekka stylizacja co widac w tekstach na forum.

Offline

 

#7 2008-09-01 23:18:53

Doktor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-03-19
Posty: 57
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Ludzika, którego można by maltretować, pokazywać na nim skutki działania broni...

to zawsze może być to jakiś doktorek...



W niektórych systemach są scenki obok umiejętności, cech, czy przy mechanice, które odwzorowują to co jest w tekście. Wprowadzenie ludzika (grupy) który zaprezentuje co i jak w golemie jest niezłym pomysłem. W szkole kiedy nudziłem się na lekcjach (czyli dosyć często) rysowałem z kumplem ludziki które trochę przypominały Rayman'a (brak ramion i nóg), z czym były dosyć anonimowe. Okrągłe głowy, bez twarzy, wiszący tułów, dłonie jakby w rękawiczkach zimowych (takich na cztery palce i z odstającym kciukiem) do tego stopy w prostych butach. Można by coś takiego wykorzystać. Drugi pomysł to manekiny jakich używają do crash testów, odzwierciedlające różne rasy, roboty, golemy itd. Beżowy kolor, żółto-czarne znaczenia, pełne odwzorowanie ruchu stawów

Offline

 

#8 2008-09-02 22:20:29

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Hejka,

Myślałem nad propozycją Kwad_Rata i oto moja wersja jak to powinno wyglądać, tak by było funkcjonalne, atrakcyjne i wyróżniało się na tle innych systemów.

Nie chce jednej postaci rodem z świata gry, te rozwiązanie zbytnio kojarzy się z falloutem, na którym mi niezbyt zależy. Dlatego proponuje dwie postacie, skonstruowane na zasadzie kontrastu.

Natasha (albo inne „silne” łatwe w zapamiętaniu imię, kojarzące się z silną, niezależną kobietą) -  Chodzi o „małą” wersje postaci z pomysłu Doktora na okładkę. Postać reprezentowała by grę i jednocześnie byłaby postacią niejako z świata gry.

Projektant (po prostu) – Czyli anonimowy twórca gry. Jego wygląd mógłby być jakąś wypadkową mnie i niemsta (jeśli niemst się zgodzi), albo jakąś ogólną reprezentacją wyobrażenia o twórcy gry tzn. Okularki, włosy w kucyk, nieco niższy od pierwszej postaci.

Scenki z udziałem postaci polegałby na ich interakcji, związanej z opisywaną teraz rzeczą. Czyli, żeby było śmiesznie, to zwykle pierwsza postać będzie w jakiś sposób znęcać się nad drugą. Dlaczego takie postacie? Chodzi głównie o dwie rzeczy: podświadomie przekazanie zaangażowania twórców w grę i ich przywiązanie do niej, oraz podświadome sugerowane, że to tylko gra.

Ciężko mi na tą chwilę ustalić jaka liczba scenek byłaby potrzebna ale na pewno te, które będą oznaczeniem zakładek typu „czy wiesz, że” itp. Oto parę pomysłów:

Czy wiesz, że? - Natasha mówi coś do projektanta (dymek bez tekstu), a ten notuje to na kartce. Takie paradoksalne odwrócenie ról.

Wstawka – Postacie siedzą w fotelu i oglądają telewizję, albo czytają książki.

Dlaczego tak? - Projektant trzyma miarkę (taką krawiecką) i rozpościera ją pomiędzy dłońmi. Jego twarz jest lekko zaczerwieniona sugerując, że przed chwilą zaliczył uderzenie w policzek. Nad nim dymek z napisem „Chyba sami rozumiecie?”. Natasha stoi obok zaczerwieniona, z twarzą zadartą do góry. Oczywiście, chodzi o jawną sugestię, że projektant mierzył obwód jej biustu.

Porada – Natasha strzela do czegoś co wygląda już jak zwłoki potworka i mówi „Bo z nimi trzeba twardo!”. Projektant chowa się za jej plecami przestraszony.

Poza tym przydałby się obrazek „wprowadzający postacie” w postaci krótkiego komiksu:

1 – kadr: Projektant stoi i przedstawia się „Nazywam się Projektant i jestem anonimowym ja twórców systemu”.
2 – kadr: Nieco większy pokazuje Projektanta i Natashę. Projektant mówi „A to jest Natasha, symbolizuje ona naszą grę i tak naprawdę nie istnieje”.
3 – Kadr: Natasha oburzona skacze na Projektanta i krzyczy „W takim razie zaraz doświadczysz bóli widmowych!”

Aj, średnio śmieszne wyszedł pasek komiksowy.

Offline

 

#9 2008-09-02 22:27:14

Niemst

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 49
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

W kryształach czasu były rysunki MG podczas tworzenia postaci - i były nawet ok. Pomysł może być pod warunkiem, że komiks będzie służył uzupełnieniu tego czego nie da się tak jasno opisać słowami - bo jeśli to mają być "śmieszne" scenki ala seriale anime to ja niestety jestem na nie.

Offline

 

#10 2008-09-02 22:34:52

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Jasne chodzi o uzupełnienie. Sam napisałem, że główna funkcja byłaby oznaczenie "czy wiesz, że" itp. Jeśli są śmieszne przy okazji to ok. Jeśli jednak będziemy je dodawac, gdzie tylko się da i kr, zaproponuje stylistykę mocno mangową, to podobnie jak ty będę na nie.

Offline

 

#11 2008-09-03 11:26:05

Kwad_rat

Moderator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 89
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Projektant (po prostu) – Czyli anonimowy twórca gry. Jego wygląd mógłby być jakąś wypadkową mnie i niemsta (jeśli niemst się zgodzi), albo jakąś ogólną reprezentacją wyobrażenia o twórcy gry tzn. Okularki, włosy w kucyk, nieco niższy od pierwszej postaci.

Czyli ja XD .

Jasne chodzi o uzupełnienie. Sam napisałem, że główna funkcja byłaby oznaczenie "czy wiesz, że" itp. Jeśli są śmieszne przy okazji to ok. Jeśli jednak będziemy je dodawac, gdzie tylko się da i kr, zaproponuje stylistykę mocno mangową, to podobnie jak ty będę na nie.

Będę musiał znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem, a rysunkowością.

Offline

 

#12 2008-09-03 12:00:00

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Czyli ja XD .

Może miec twarz w kształcie innej figury geomatrycznej

Będę musiał znaleźć złoty środek pomiędzy realizmem, a rysunkowością.

Rysunki mogą i powinny byc symboliczne/ogólne, ale chodzi głównie o to, żeby nie isc mocno (czesciowo może byc) w mangową stylistykę małych postaci z olbrzymimi głowami (manga jest ok, ale my niechcemy jej w systemie )

Fajne są rysunki adlera: http://boli.blog.pl/ - chociaż tematyka nie ta
A tu można zobaczyc fajne małe postacie, które nie idą mocno w stylistykę mangową, ale trochę z niej korzystają: http://www.threepanelsoul.com/view.php?date=2008-08-12 - nie na wszystkich paskach oczywiscie

Offline

 

#13 2008-09-03 13:22:46

Kwad_rat

Moderator

Zarejestrowany: 2008-03-12
Posty: 89
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Może jak pokażę pierwszą wersję okładki do systemy, to zde4cydujesz co ze stylistyką. W każdym razie, ja jestem raczej za postaciami o normalnych proporcjach, co najwyżej narysowanymi w lekko komiksowy sposób.

Offline

 

#14 2008-09-03 13:48:51

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

Re: Klimat i maskotka

Wiesz rzecz po cześci w tym, zebyś nie dokładał sobie niepotrzebnie pracy (my z niemstem coś o tym wiemy ). Uproszczone postacie też spełnią swoje zadanie (nawet lepiej, bo sugerują inny sposób odbioru rysuku), a będą jednocześnie łatwe w konstrukcji dla ciebie.

I jeszcze jeden przykład: http://www.applegeeks.com/lite/

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.poke-adventure.pun.pl www.crashfans.pun.pl www.futbol24.pun.pl www.forumwttc.pun.pl www.grupapiata.pun.pl