GolemRPG

Krew, Rdza i Smar...


#1 2008-07-06 16:00:43

SolFar

Administrator

Zarejestrowany: 2008-03-10
Posty: 236
Punktów :   

[Tworzenie drużyny] Podział zadań

Podział zadań
Porządni najemnicy to nie banda rozjuszonych dziwaków, atakujących bez ładu i składu wszystko co się rusza. Szaleńcy i samotnicy szybko umierają, a nawet najtwardszy z wojowników jest nic nie warty gdy działa sam. Dopiero praca zespołowa jest wstanie pokazać wartość dobrze wyszkolonego żołnierza. I dlatego ważne jest, żeby drużyna rozdzieliła pomiędzy swoich członków zadania. W mechanice gry opisaliśmy dwie specjalne rolę dla bohaterów graczy: dowódce i zaopatrzeniowca. Pierwszy z nich będzie dowodził postaciami graczy (nie samymi graczami!) w czasie walki, a drugi zajmował się wspólnym ekwipunkiem drużyny. Jeśli gracze chcą mogą oczywiście podzielić pomiędzy swoje postacie dodatkowe rolę np. medyka, snajpera, ale nie niosą one za sobą żadnych konsekwencji w mechanice gry, ale mogą stanowić ciekawe urozmaicenie fabularne.

Dowódca
O tym jak działa mechanika dowodzenia dowiesz się z odpowiedniego rozdziału w opisie mechaniki walki. Teraz zajmiemy się tym jak powinien wyglądać wybór gracza, którego postać będzie dowodzić resztą drużyny podczas walki. Najogólniej mówić powinien być to bohater, który posiada wysoki poziom umiejętności wojskowość i taktyka, a gracz który go prowadzi powinien wyrażać chęć zostania dowódcą. Gracze jeśli chcą mogą dokonać tego wyboru właśnie na podstawie poziomu umiejętności ich bohaterów, pozwalając wybranej osobie w czasie walki od czasu, do czasu wesprzeć działania drużyny. Zupełnie się przy tym nie przejmując konsekwencjami fabularnymi które idą za wyznaczeniem dowodzącego i grać tak jak zwykle. Jednak znacznie ciekawiej będzie wspólnie odpowiedzieć sobie na kilka pytań i ustalić pewne zasady dowodzenia w drużynie.

Dlaczego on?
Dlaczego właśnie ta postać dowodzi drużyną? Jako jedyny się na tym zna, a może posiada największy ze wszystkich autorytet? Jeśli chodzi o autorytet, to jak zdobył? Jest najstarszy, a może wykazał się już niezwykłymi czynami, którymi zaskarbił sobie zaufanie drużyny? A może to strach? Bohater ten trzyma inne postacie „za gardło” w jakiś sposób zmuszając je do posłuszeństwa?

Dowódca na zawsze?
Rzadko zdarza się żeby ktoś potrafił nieprzerwanie sprawować powierzoną mu funkcję. W każdej grupie ludzi dochodzi do tarć i przetasowania w hierarchii. Ustalcie na jakich warunkach ktoś może przejąć miejsce obecnego dowódcy. Czy musi do tego zdobyć poparcie reszty drużyny? Pokonać w walce do pierwszej krwi obecnego dowodzącego, a może wygrać z nim jakiegoś rodzaju zawody sprawnościowe? Ustalcie to teraz, żeby podczas rozrywki uniknąć nieporozumień, oraz dodać do rozgrywki ciekawy motyw walki o władzę w drużynie.

Kto i jak podejmuje decyzje?
Czy wasz dowódca rządzi tylko na polu bitwy, czy też może sam podejmuje wszystkie decyzje. W rzeczywistości pewnie wszystko spoczywałoby na jego głowie, ale gracze zwykle cenią sobie indywidualność i swobodę decyzji. Ustalcie jak podejmowane są decyzje w drużynie. Pamiętajcie jesteście bandą, pewnych siebie i twardych najemników. Nie macie czasu na długie dyskusje szukające kompromisów które zadowolą was wszystkich. Szybkie głosowanie i sprawa z głowy, liczy się działanie!

Zaopatrzeniowiec
Drugą ważną postacią w drużynie jest zaopatrzeniowiec. Graczowi postaci która nim będzie zostaje powierzona specjalna karta drużyny, na której zapisane będą wszystkie cechy i współczynniki wszystkich postaci oraz ich wspólny dobytek. Gracz taki będzie miał obowiązek przygotowania dwóch takich kart, jedną dla graczy i drugą dla mistrza gry. Najlepiej, więc jeśli będzie to najbardziej odpowiedzialny z graczy, charakteryzujący się sumiennością i dobrze by było, czytelnym pismem. Zaopatrzeniowiec po każdej sesji musi aktualizować kartę drużyny (jeśli nie robi tego na bieżąco), więc ustalcie kiedy będzie miał dostęp do kart postaci, tak by mógł wypełnić swoje obowiązki. Rola ta nie musi być stała, gracze mogą co sesje wymieniać się tym obowiązkiem (chyba że tylko jednego z graczy da się odczytać...) .

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.lechia1914.pun.pl www.animalparty.pun.pl www.cold-wars.pun.pl www.deaf-co.pun.pl www.chelpdesk.pun.pl